plop-image17 plop-image13 plop-image20 plop-image6 plop-image18 plop-image8 plop-image12 plop-image19 plop-image16

Voor de waterschapsverkiezingen van 18 maart 2015 gaan lokale partijen samenwerken met AWP Reest & Wieden, want water is belangrijk!
Door deze samenwerking wordt ‘tot in de haarvaten’ van dit mooie waterschaps-gebied verbinding gemaakt tussen invloed op het waterbeheer en de mensen met hun belangen.

De samenwerkende partijen en hun vertegenwoordiger zijn:
Gemeentebelangen de Wolden (Douwe Oosterveen)
Gemeentebelangen Hoogeveen (Jan Stoefzand)
Duurzaam Sociaal Sportief Westerveld (Geke Kiers)
Sterk Meppel (Peter de Vries)
Ook stadspartij PLOP uit Assen steunt de samenwerking.

Deze lokale partijen sluiten zich aan bij de AWP Reest & Wieden. Daardoor ontstaat een sterk team met 9 bekende en ervaren kandidaten op de kieslijst. De AWP Reest &Wieden maakt sinds 2008 deel uit van het huidige Waterschapsbestuur.

Stemt u bij de Waterschaps-verkiezingen  op 18 maart 2015 vooral ‘lokaal’ !

AWP R&W staat voor onafhankelijke, deskundige en evenwichtige belangenbehartiging.
Geen (landelijke) politieke agenda’s, maar dicht bij de inwoners en niet voor slechts één belang zoals Natuur of Landbouw. AWP Reest & Wieden is er voor en namens de inwoners in het mooie gebied van Reest en Wieden.

Naast de kandidaten die voor de lokale partijen meedoen, zijn we ook blij met vier vrouwelijke kandidaten, die in het huidige bestuur en op de lijsten van de andere  partijen schaars vertegenwoordigd zijn.

Lijsttrekker is Arja Doornbos, woont in Meppel en heeft 14 jaar ervaring in het waterschapsbestuur. Zij neemt het waterschap deskundig, enthousiast en kritisch de maat. Zeker nu er een fusie verkenning door de waterschappen Reest & Wieden en Groot Salland plaatsvindt, legt ze de ‘lat hoog’, want groter is niet altijd beter.

Nieuwe vrouwelijke kandidaten zijn: Georgine Somer; architect en landschapsadviseur uit Giethoorn, Geke Kiers; communicatieadviseur, schrijft regelmatig over waterzaken en is raadslid in Westerveld en Rosalien Zandwijk; doet de studie Land, Water & Milieu op AOC Terra in Meppe,  komt uit het landelijke jeugdwaterschapsbestuur en woont in Nijeveen.

Jan van Oorschot uit Hoogeveen en Frans van Dongen uit Diever maken de lijst compleet. Zij waren ook kandidaat in 2008.

Begin 2015 hoort u meer van AWP Reest & Wieden samen met de lokale partijen. U kunt natuurlijk al wel de verkiezingsdatum van 18 maart 2015 in uw nieuwe agenda zetten.